28 Mayıs 2015 Perşembe

PK (PeeKay)



 

Gecen hafta hayatimda bir ilke imza atip, Bollywood dunyasina adim attim ve bir Hint filmi izledim. Iyi ki de izlemisim.

PK filmini uc ayri zamanda izlemis olmama ragmen, ilgimi hic eksik etmedigim ve her izledigimde yuzumu gercek anlamda gulumseten bir filmdi.. Konusunun siradisiligi bir yana, danslar ve muzikler oyle keyifliydi ki ! eminim Alpicco ile bu danslari yapmaya calisirken, gulumsemeleri icten kahkahalara cevirecegiz..

 Filmi izledikten sonra ogrendim, Aamir Khan; Hint sinemasinin en onemli isimlerinden biri.. Hatta dunyada oldukca genis bir izleyici ve hayran kitlesi bulunuyor. Filmin yonetmeni Rajkumar Hirani ise Hint sinemasinin degerli yonetmenlerinden ve PK; Hirani'nin bes yil ara verdigi sinema dunyasina geri donus filmi..

Film fantastik bir dram/komedi. Konusu; uzak bir gezegenden dunyaya gelmis bir uzaylinin, evine tek donus sekli olan kumanda aletini caldirmasi ve iki milyonluk kocaman bir sehirde bu aleti bulma cabalari uzerine kurulu.. Yabanci bir sehirde, ses ile iletisim kurmayi bilmeyen, ciplak ! ve garip davranislari olan bir uzaylinin hikayesini izlerken sasmadan, duygulanmadan ve de gulumsemeden duramayacaksiniz.. Hele ki, arayisin Hindistan gibi cok tanrili bir ulkede yasandigi dusunulurse..

PK, kumanda aletini ararken hep su cumle ile karsilasiyor; "sana ancak Tanri yarim edebilir". Peki cok tanrili ve inanc mozaigi genis olan Yeni Delhi sehrinde bu Tanri hangi Tanri ?? PK'nin Tanri'ya ulasma cabalari, bu cabalari safca sarfedisi ve arayislarinda yasadigi hayal kirikliklari izleyiciye neredeyse kusursuz anlatilmis. Film bir bakima, yonetmen Rajkumar'in yaptigi nefis bir inac elestirisi de sayilabilir ki usta yonetmen bunu da son derece hassas bir sekilde izleyice aktarmis.. Sorguluyor, sorgulatiyor, dusunduruyor, eglendiriyor ve uzerine ziyadesiyle mutlu ediyor..

Filmin en iyi cumlesi din tacirleriyle cevreli hayatimiza PK tarafindan yapilan cok yerinde bir gonderme ; "Sizin dunyanizda iki tane yaraticı var. Biricisi sizi yaratan yaratici, ikincisi sizin uydurdugunuz yaratici"..

Aamir Khan; sevmenin otesinde, izlerken icinize sokmak isteyeceginiz tatli mi tatli bir uzayli rolunde. Ona PK, yani PeeKay, yani Hince'deki anlami ile "sarhos" denmesinin nedeni; tavirlari, siradisi sorulari ve dusunce sekli.. PK oyle farkli ki, iletisim haline gectigi herkes onun fazla ictigini dusunup "sen sarhos musun" diye soruveriyor :) Anushka Sharma ise filmdeki esas kizimiz Jaggu rolunde.. Film boyunca onun heyecan kumkumasi davranislarini izlemek son derece keyifli. Jaggu'nun umutla baslayan ask hayatinin huzne donus hikayesi ile baslayan film, Jaggu'nun PK ile tanismasi ve sonrasinda da hikayelerinin bir sekilde kesismesi ile devam ediyor. 

Film hakkinda "yataginda akan nehir gibi" diye bir yorum okudum.. Sonra da "sonunda denize ulasiyor" diye dusundum.. PK; sinema dunyasina armagan edilmis en mutlu filmlerden biri. Hadi lafini pek sevmiyoruz ama heyecanlaninca guzel gidiyor.. "hadi" hemen izleyin.. ;)

iyi seyirler
lulu
xxx




2 yorum:

  1. Ben de çok sevmiştim izlediğimde,ki yüksek beklentiyle başlamıştım aldığı puanı görünce..öyle de oldu,çok düşündürdü bir o kadar gülümsetti.

    Keske herkes izlese ve verilen mesajlar alınsa diye iç geçirdim izlediğimde :)

    Çok anlamlı bir çalışma olmuş bence..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de oldukca uzun bir zaman bekledim izlemek icin.. Garip bir onyargi olusturmusum ama izledikce sevdim, sevdikce sevdim.. Gercekten anlami bi calisma olmus :))

      Sil